Har kuni kamida 30 daqiqa yurish natijasida organizmda qanday o‘zgarish yuz beradi?

Gippokrat yurishni inson organizmi uchun eng yaxshi dori deb atagan. Bugungi kunda ko‘pchilik bu haqda unutib, deyarli kecha-yu kunduz harakatsizlikni afzal ko‘radi. Keling, har kuni kamida yarim soat yurishni boshlasangiz, organizmda qanday o‘zgarishlar yuz berishini bilib oling.

  — Manba: «Daryo» nashri.

Foto: Pinterest

Suyak va bo‘g‘imlar mustahkamlanadi

Har kuni yurish bo‘g‘imlarni yanada moslashuvchan va suyaklarni mustahkam qiladi. Bundan tashqari, yurish paylarini va metabolizmni yaxshilashga yordam beradi. Mushak-skelet tizimining mushaklari kuchayadi, bo‘g‘imlarda og‘riq kamayadi.

Mushaklar tonusi yaxshilanadi

Ko‘pchilik yugurish va intensiv sport zalidagi mashqlarni yurishdan ko‘ra samaraliroq deb biladi. Ammo agar har kuni, muntazam ravishda yurilsa, mushaklarning tonusi yaxshilanadi va vazn kamayadi. Bundan tashqari, yurish yengilroq mashq bo‘lib, u kuchli zo‘riqishni o‘z ichiga olmaydi va tiklanish uchun vaqt talab qilmaydi. Agar har kuni 10 ming qadam yurilsa, buni sport zalida mashq qilish bilan tenglashtirish mumkin.

Bel og‘rig‘ini yengillashtiradi

Agar bel og‘rig‘i bilan yugurish qiyin bo‘lsa (umurtqa pog‘onasida zo‘riqish), unda yurish hech qanday noqulaylik tug‘dirmaydi, buni shunchaki zavqlanish uchun qilish mumkin. Yurish paytida qon aylanishi kuchayadi, umurtqa pog‘onasining moslashuvchanligi oshadi, holat yaxshilanadi.

Tinchlik va osoyishtalikni tiklaydi

Charchoq va og‘ir fikrlar ta’qib qilganda, sayr qilishga harakat qilish kerak. Kamida yarim soat. Tinchlik va osoyishtalik qanday his qilish mumkinligini sinab ko‘ring. Piyoda yurish, masalan, oshxonada sigaret va spirtli ichimlik ichib o‘tirgandan ko‘ra stressni ancha yaxshi yengillashtiradi.

Oshqozon osti bezining holatini yaxshilaydi

Kundalik yurish diabet rivojlanish xavfini sezilarli darajada kamaytiradi. Ba’zi ma’lumotlarga ko‘ra, yurish yugurishdan ko‘ra samaraliroqdir.

Ovqat hazm qilishni rag‘batlantiradi

Muntazam yurish ichak faoliyatini rag‘batlantiradi va ich qotishidan xalos qiladi. To‘g‘ri, bu natijaga erishish uchun qadamga emas, balki juda tez sur’atda yurish tavsiya etiladi. Bunday holda, qorin bo‘shlig‘i organlariga qon oqimi kuchayadi, ya’ni oshqozon-ichak traktining ishi rag‘batlantiriladi.

Yurak-qon tomir tizimini mustahkamlaydi

Agar mushaklar harakatsizlikka odatlangan bo‘lsa, letargik va zaif bo‘lib qolsa, unda yurish juda muhimdir. Yurish qon aylanishini yaxshilaydi va uning buzilishi miya va yurakka ta’sir qiladi. Bundan tashqari, doimo kresloda o‘tirish va divanda yotish odati trombozni keltirib chiqarishi mumkin. Muntazam yurish qondagi xolesterin darajasini pasaytiradi, qon bosimini me’yorga keltiradi, qon aylanishini yaxshilaydi.

Xotira va kayfiyatni yaxshilaydi

Miya hujayralari yurish paytida kislorod bilan yaxshiroq ta’minlanadi va bu xotirani yaxshilashga yordam beradi, kayfiyatni ko‘taradi. Natijada, ruhiy salomatlik yaxshilanadi, Alsgeymer kasalligining rivojlanish xavfi kamayadi.

Bir so‘z bilan aytganda, yurish deyarli hamma uchun mavjud bo‘lgan va deyarli hech qanday sarmoya talab qilmaydigan sport turidir: faqat kuniga bir yoki ikki soat va qulay poyabzal yetarli. Ideal holda, kuniga 10 000 qadam yurish kerak. Shifokorlar bir vaqtning o‘zida juda tez sur’atda bu qadamlarni bosib o‘tishni tavsiya qiladi. Ovqatdan keyin emas, balki och qoringa yurish va holatni kuzatib borish yaxshiroqdir. Yurish paytida gapirish tavsiya etilmaydi ,— bu nafas tiqilishiga olib keladi. Burun orqali nafas olib, og‘izdan chiqarish lozim. Eng muhimi, har kuni uzluksiz yurish kerak, chunki muntazamlik foydani oshiradi.

Lekin, albatta, sog‘liqning holatini hisobga olish muhim. Har kuni yurishni boshlashdan oldin, albatta, shifokorga murojaat qilish kerak, chunki ba’zi holatlarda cheklovlar mavjud.